Najmanji član X porodice

Bez autora
Mar 30 2010

Popularnost BMW-ovih X modela logično je dovela do pojave najmanjeg člana porodice - modela X1, koji bi tek trebalo da pronađe svoje mesto u premijum kompakt segmentu. Razlog je strašna konkurencija među, takozvanim, urbanim krosoverima, koji, za razliku od X1, ne nude slavnu stariju X braću i savremenu tehnologiju, već naklonost kupuju nižom cenom. Međutim, kod vlasnika BMW automobila par hiljada evra više ne predstavljaju veliku razliku jer žele da dobiju ono što su zamislili, odnosno platili. Zato je BMW X1 i drugačiji od rivala, pre svega pojavom i samouverenom elegancijom. Svaka sličnost sa ostalim modelima X serije je namerna, jer X1 na pogled ostavlja utisak da je duži od stvarnih 4,45 metara. Agresivni prednji deo sa karakterističnim BMW-ovim bubrezima, dugačak poklopac motora, kratki prepusti i široki bokovi naglašavaju sportski karakter.

Najmanji član X porodicePopularnost BMW-ovih X modela logično je dovela do pojave najmanjeg člana porodice - modela X1, koji bi tek trebalo da pronađe svoje mesto u premijum kompakt segmentu.

Razlog je strašna konkurencija među, takozvanim, urbanim krosoverima, koji, za razliku od X1, ne nude slavnu stariju X braću i savremenu tehnologiju, već naklonost kupuju nižom cenom.Međutim, kod vlasnika BMW automobila par hiljada evra više ne predstavljaju veliku razliku jer žele da dobiju ono što su zamislili, odnosno platili. Zato je BMW X1 i drugačiji od rivala, pre svega pojavom i samouverenom elegancijom. Svaka sličnost sa ostalim modelima X serije je namerna, jer X1 na pogled ostavlja utisak da je duži od stvarnih 4,45 metara.

Sportski izgled

Agresivni prednji deo sa karakterističnim BMW-ovim bubrezima, dugačak poklopac motora, kratki prepusti i široki bokovi naglašavaju sportski karakter. Izgled je i dalje važan, ako ne i presudan faktor prilikom kupovine, tako da dizajneri nemačkog proizvođača, očekivano, nisu hteli previše da rizikuju. Jasno je i da BMW-ova „jedinica“ koketira sa mladim vozačima, tačnije mladim porodicama. Za volanom X1 mogu da sede i mame i tate, bez toga da automobil dobije prefiks muški ili ženski. BMW X1 je uniseks model za razliku od, recimo, X5.

Veliki prtljažnik


Unutrašnjost je urađena u klasičnom BMW stilu, znači funkcionalno, jednostavno, pregledno i pomalo hladno. U X1 se sedi visoko, više nego što ste navikli u automobilima. Uzdignuta pozicija sedenja poboljšava preglednosti. Na zadnjoj klupi mogu da se smeste dve odrasle osobe, i to je to. Naravno, za kraće vožnje u sredini može da se stisne i peti putnik, mada o nekoj komfornoj vožnji nema ni reči. Vlasnicima će se svako svideti veliki prtljažnik, čija se zapremina sa osnovnih 420 povećava na 480 litara jednostavnim pomeranjem nagiba zadnjih sedišta, najviše za 30 stepeni. Takođe, obaranjem naslona prtljažnik guta maksimalnih 1.350 litara korisnog prostora.

Savršeni „xDrive“ sistem

Ponuda motora zadovoljiće sve ukuse. Štedljivima su na raspolaganju dvolitarski dizelaši sa 143 (model 1.8d) i 177 (model 2.0d) konja, a prikrivenim sportistima identičan dizel agregat, ali sa više snage (204 KS) u modelu X1 2.3d. Za sve ostale tu je benzinac - redni šestak od tri litre i 258 razigranih konja, koji se nalazio pod haubom testiranog X1 2.8i. Ubrzanje do 100 km/h za samo 6,7 sekundi je rezultat na nivou modela BMW 325i kupe, i to bez „xDrive“ sistema pogona na svim točkovima, koji je kod X1 2.8i deo standardne opreme. Savremeni „xDrive“ sistem raspoređuje snagu motora na obe osovine u zavisnosti od uslova na putu, tako da su vozaču u svakom trenutku na raspolaganju maksimalna snaga i upravljivost. Sistem ostavlja jako malo prostora za vozačevu grešku, u šta smo se uverili na zaleđenim putevima u okolini Davosa.

Maksimalna bezbednost

Dodatnu bezbednost obezbeđuje sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) koji predoseća mogućnost gubitka trakcije i u deliću sekunde guši snagu motora i ravnomerno, bez trzaja, aktivira kočnicu na pojedinim točkovima. BMW X1 2.8i, kao i model 2.5i, pored sistema DSC u standardnoj opremi, ima i pet dodatnih funkcija. Ako želite da osetite sportsku off-road vožnju, dovoljno je da pritiskom na dugme DSC pošaljete u hibernaciju. Tada stvari u svoje ruke preuzima dinamička kontrola trakcije DTC, koja je deo DSC sistema. DTC omogućava dinamičniji način vožnje, ali zahteva i veću veštinu vozača. Naravno, za hrabrije postoji i opcija da se DSC potpuno isključi kada nivo adrenalina raste. Međutim, po vlažnom i zaleđenom putu bez DSC-a malo toga zavisi od vozača, što nije pametno kada se nalazite za volanom X1 2.8i, čija je cena u Srbiji 40.705 evra. Uz 2.8i standardno dolazi i automatski šestostepeni menjač.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik